Om att läsa Marcus Birros bok"Svarta vykort"

image4


Jag har kommit till sidan 36 i en bok med för det mesta korta rader och små stycken. Jag köpte den direkt av författaren efter en uppläsning. Det var den 12 maj och han läste ur sin nya bok om allt som har hänt honom och hans sambo under det senaste året. Han är en av mina absoluta favoriter och jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra för honom, överallt, alltid. Håller tummarna för dig, Marcus.


Nu har jag läst de 36 första sidorna i "Svarta Vykort". Det går att vrida boken oändligt många varv i huvudet när man åker till jobbet eller när man suckar tungt mitt på dagen av anledningar man inte har en aning om.


Och det går helt säkert att sticka en kortfattad slutsats genom pärmarna på den på några ögonblick om man skulle vilja. Om man läser för att få sin skarpa logik bekräftad.


Jag undviker att läsa den här boken på det viset. Det är nog därför det tar så lång tid att läsa den. Jag vill lära känna den och hållbara bekantskaper bygger ju sällan på logik.


Åsiktsmaskinen
Postat av: oskar

jag såg honom gåendes på en gata när jag var i stockholm. jag kanske borde läsa hans blogg. den är känd har jag hört.

2007-06-04 @ 17:31:03
URL: http://punkten.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0