Blogg, ett fult ord?

Det är möjligt att jag bara fått en lättviktig hang-up, men är inte blogg är väldigt fult ord? Som referens kan jag ju meddela att jag tycker att kastanj är ett väldigt fint ord. Och dessutom: vad ska vi ha alla våra bloggeloggar till? Nej, alltså, det är vackert, trivsamt och säkert nyttigt med bloggandet i många avseenden som jag inte riktigt har kläm på, det är väl därför jag känner mig lite off, alltså, är bloggandet ett skapat behov eller är det nyttigt på nåt sätt? Jag bloggar för att tillfredsställa mitt behov av att nå ut, att få se mina texter publicerade, att lämna ut mina funderingar. Så långt gott och väl, men, jag menar, väl publicerade är det jag skriver tillgängligt för hela den delen av värdlen som har Internetuppkoppling. Visserligen är min lilla skärva av cybervärlden försvinnande liten, men ändå, ibland kan jag undra vad vi håller på med, vi som bloggar, vart drar vi gränserna?

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0