Lite info om mig

Läser Marcus Birros blogg ofta - varje dag alltså - och idag har han antagit en utmaning från sin flickvän. Han utmanar oss läsare att göra detsamma. Så här är mitt svar: (anta gärna utmaningen du också! =)

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Satt hemma i min studentlägenhet i Eskilstuna och hade tråkigt. Hade i januari dock fått en uppenbarelse i form av Ebbot Lundberg och resten av the Soundtrack of our Lives på P3 Popstad, som Eskilstua hade blivit det året. 1998 skulle komma att bli ett coolt år för mig. Skulle få göra en massa roliga intervjuer och artiklar, bland annat med ovan nämnda band. MItt liv tog ny fart det året.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Januari 2007. Nej, jag minns inte att det skulle vara något särskilt förutom jobb på gamla vanliga stället, som jag varit på sedan hösten år 2000. Jo, för fan, jag skrev ju dikter på Poeter.se som en tok. Och jag tänkte nya tankar, började se mitt liv från andra perspektiv. Herregud, egentligen... om man tänker efter, vad stort som händer som man bara glömmer bort om man inte gör sådana här reflektioner.

Fem snask du gillar?
Ha ha ha... hade varit enklare att skriva fem jag inte gillar. Jag är storkonsument av godis. Men okej, håller med herr Birro om att turkisk peppar är fina, sen väljer jag Sockerbitar (de är så gulliga ju), Geisha, fruktnappar och vanlig enkel mjölkchoklad.


Fem sånger du kan hela texten till?

Tvivel - Lars Winnerbäck
Lilla fågel blå - Staffan hellstrand
Känn ingen sorg för mig Göteborg - Håkan Hellström
Amors pilar - Stefan Sundström
Världens bästa dåliga exempel - Johan Johansson

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Köpa en lägenhet i Visby. Fast först skulle jag väl betala av mitt studielån och betala av något trist lån på lägenheten jag bor i nu. Men sen minsann blir det lya i Visby. =)

Tre dåliga vanor?
Käkar godis varje dag, lagar inte mat, stressar mig själv över minst lilla

Fem saker du gillar att göra? 
Gå på teater
Diskutera inspirerande ämnen med likasinnade
Planera nya projekt
Le mot människor och möta deras leenden
Våga göra saker jag är rädd för (fast det är visserligen först efteråt jag gillar det). Hm, jag ändrar det till att utmana mig. Jag gillar att utmana mig själv.


Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Ha ha ha... allt åttiotal... volangkjol = nej tack, stentvättade jeans = blä, midjekort kavaj = brrr, knytblus = usch kavaj med spräckelmönster och jättevaddar = hoppar över

Dessutom: Allt som har något med hajpade märken att göra, typ Gucci, Lois Vutton, Canada Goose mm. Man känner sig ju bara lurad liksom.

Fyra favoritsaker?
En röd ponchofilt som är suverän att svepa in sig i när man är frusen
Knädatorn
Mina artiklar från 1998
En klippbok som jag samlat tankar i


















 


Åsiktsmaskinen
Postat av: Petra

Åh, du är som jag, jag tycker också om att le mot främlingar, speciellt på tunnelbanan =)

2008-01-29 @ 23:15:55
URL: http://angelio.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Kul grej, kanske gör samma :oD

2008-01-31 @ 07:03:42
Postat av: Sandra Lang

SvintoSara: Jaaaa!!! Gör gärna det. Så får jag veta lite mer om dig! =)

2008-01-31 @ 11:11:54
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0