Hej Svalöv!

Ikväll åker jag tillbaka till Sundbyberg. Det känns tråkigt men samtidigt skönt att åka härifrån. Igår kväll gick jag omkring på skolområdet med ett glas rött vin i handen och pratade med folk och såg uppträdanden av andra kursdeltagare på scenen, jag slank in på målarkursens vernissage och blev tagen av allt det stora vackra därinne. Överväldigande. Igår fick jag även min egen text uppläst av en tjej från Improvisationsteaterkursen. TACK!!!! vill jag bara säga till henne. Och det sa jag till henne också när vi träffades efteråt. Hon är helt fantastisk. Jag blir så glad när jag tänker på henne. Cool och duktig. Hm... Cool är nog det ord jag använt mest den här veckan. Vi har pratat om att man måste se upp så att man inte använder sina favoritord för ofta när man skriver och cool är nog ett ord jag får se upp med så att jag inte säger det för ofta.

Men det är fortfarande ett par timmar kvar på kursen. Vi börjar om tre kvart. Det känns vemodigt, men jag är full av inspiration och känner att de här dagarna har lärt mig hur jag kan ta mina texter till ett djupare plan. Jag har sett hur man kan spela upp filmen i huvudet, jag träffar mina kraktärer och lär känna dem bättre innan jag skriver ner deras historia. Jag ser dem klarare och tydligare framför mig. Det är spännande, läskigt, kittlande, roligt, härligt.

Och jag har fått tipset om att använda en timme per dag åt skrivandet. Och jag har köpt Skrivarkalendern 2008, där finns det en massa skrivövningar. Och jag har fått så mycket annat under den här veckan. Det var svårt att sätta mig för att skriva det här inlägget, för jag vet att det är det sista jag gör här, på min dator inne på mitt rum. Väskorna är packade, sängkläderna ligger i en hög på golvet. Ska lägga ut dem i hallen utanför dörren när jag går. 17:25 går tåget från Lund.

Nej, nu får det räcka. Hej Svalöv! Vad ska vi hitta på idag?

Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara

Cool är ett ord du borde använda mååånga ggr per dag. Om dig själv vettu!



Låter som kursen givit dig en del! Vad härligt!



Hoppas sista dagen också blir givande och att tågresan hem blir skön och avslappnad :o) eller så... hihi

2008-07-18 @ 15:26:47
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: lollo

kul att kursen gav dig så mycket! coola coola Sandra.

ge dig själv den där timman varje dag. det kommer du må jättebra av. den timman finns. jag lovar. det gäller bara att skjuta upp tvätten, teven och allt annat onödigt ;=)

2008-07-19 @ 18:37:18
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Jonas

Hej Sandra



Har inte läst mer än detta inlägg men skall allt kika i den. Alltid kul att få lite mer insikt i den Sandra som var i Svalöv och skrev så att Strindberg, Moberg, Skakspjut och allt vad de heter, skulle ropa i en storslagen kör.

"MEEEER, MEEEEER!"



//Jonas

2008-07-21 @ 22:55:51
URL: http://bege-life.blogspot.com/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0