Godis och full pott

Jag fick 10 av 10 på inlämningsuppgift nr 4. Skönt! Var inte alls säker på det. Nu sitter jag och grubblar över mineraler och diverse molekylers bindningsstrukturer. Kols sammansättning har jag alltid haft ett horn i sidan åt. Har svårt att fatta hur kolatomerna klänger ihop med varandra och andra. Men när jag kommit igenom kapitel fem i min kära tjocka tunga bok så lär jag vara upplyst.

Idag åt jag lunch med chefredaktören för Svensk Polis. Hade hört att de blivit utsedda till förra årets bästa personaltidning så jag ville veta vad de gjort för att lyckas. Och en del tips fick jag, och en god lunch på ett trevligt kina-hak blev det. Sen promenerade jag en bit och hoppade sedan på bussen upp till jobbet igen.

Under dagen har jag även lyckats knäcka en bildbehandlings-nöt som legat och grott superlänge. Hurra!!!

Igår kom påskharen förbi kansliet med ett grovt tiltaget ägg fyllt med godis och jag kan inte motstå. Jag har ätit och ätit och ätit. Och efter jobbet gick jag och köpte godis till var sitt post-ägg till mina brorsbarn. Men min vana trogen käkade jag ju en del av det godiset själv också innan jag hann skicka iväg brev-äggen.

Jobbar i morgon. Blir nog en lugn dag. Ska självstudera InDesign, det verkar som att jag får göra det nu, så jag ska ta tillfället i varlig akt. På kvällen smäller det till med middag på Marie Laveu och sedan Vardasgrumskoncert på Mosebacke. Hurra igen!

Sen är det påsklov för hela slanten. Åker ner till Norrköping och sen en sväng till Nyköping.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto

mycket på g med andra ord.

ser fram emot att få höra

den där låten!

2009-04-10 @ 15:27:11
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto!

Förresten, vad bra du är som fick alla rätt!

2009-04-12 @ 15:36:38
URL: http://svintosara.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0