"När tvåtusentalet växlar form"

När tågen på centralen står stilla
hör jag Winnerbäck sjunga om mitt liv
och ditt
givetvis

Man blir vad man gör och vad man tänker
Just nu tänker jag - en konjak till
Det är så enkelt

Man mattas av och pudrar näsan inne på toan
Man hoppas att det finna några isbitar kvar
som kan kyla ner det vanvettiga i det där logiska
i att alltid gå ensam hem
sist

Att svepa en drink betyder inget
Att hålla sig varm är en myt
som fladdrar i bröstet efter midnatt
Vi gör vad vi kan för att stå rakt
när vägen är ojämn och ögonen fyllda av grus

När tvåtusentalet växlar form
är det bara vi andra - inte du -
som lämnat in passen
och ljugit om namnen

Det brinner fortfarande
Det är ingen eld
Det är du

Åsiktsmaskinen
Postat av: Jennie

I love!

2009-02-04 @ 12:25:15
URL: http://supermatten.blogg.se/
Postat av: Sandra

Supermatten: Tack så jättemycket! Den här kommer jag nog att läsa på Poetry Slam-tävlingarna under våren. CU2night!

2009-02-04 @ 15:21:52
Postat av: Svinto

Underbar! Första verserna låter riktigt musikaliska. Denna måste du tävla med!!!

2009-02-05 @ 01:53:38
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

oj du skulle visst redan det

2009-02-05 @ 01:54:00
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Alfonso Ambrossi

Hej på dig Sandra



Vilka fina dikter du har. Stor grattis poet



Alfonso

PS. Förra året tävlade vi i Ropsten

2009-02-10 @ 10:50:31
Postat av: Sandra

Alfonso Ambrossi: Tack så jättemycket! Den här texten ska jag använda på två Poetry Slam-tävlingar den här veckan. Om du vill se mig framföra den live så kom till Sjöhästen på Söder i morgon eller till Biljardpalatset (3 trappor ner) på torsdag!

2009-02-10 @ 21:11:44

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0