Verkligheten anropar Sandra

I helgen bakade jag muffins som smakade mjuk pepparkaka. Jag överraskar mig själv med att fixa såna saker just nu. Att se hur det faktiskt blir nåt under mina händer. Jag går så ofta omkring och tror att allt är på låtsas. Och så plötsligt blir något jag gör rätt... om så "bara" en sats med muffins. Jag vet inte vad som hänt med mig, men just de där sakerna som jag lyckas med, som känns verkliga, är otroligt viktiga för mig. Jag är expert på att gömma mig, ni kanske ser mig, men i huvudet är jag tyvärr ofta nån annanstans. Det är tillsammans med mina nära vänner som jag finns till, i väldigt många andra sammanhang kopplar jag bort en del av mig själv. Inte för att jag kanske vill det alla gånger, men det är så det blir. Jag blir nån annan. Jag blir inte alltid till något bättre de där gångerna, det ska gudarna veta... Och vad får jag ut av att skriva om det här på bloggen? Jag vill nog bara se det i skrift på skärmen... Jag vill nog förklara - kanske mest för mig själv - hur det känns i mig, och att hjälpa mig själv att inse att det finns något som är verkligt i mig.

Puh...

Muffinsen blev hur som helst suveränt goda. =)

Över till lite gladare ämnen:
Igår träffade jag LH. Vi käkade härlig pasta med sting på ett schysst ställe i närheten av jobbet. Sen strosade vi ner genom stan och hamnade på ett mysigt fik och pratade film, böcker och inspirationskällor - de där som är så viktiga. Jag fick en riktig kick av det. Hurra för dig, LH!!! Hoppas att vi ses snart igen! Då blir det teater eller biobesök, eller hur? ;-)

Idag har jag varit hemma. Skrivit mycket. Har hittat en twist i min story som jag nu håller på att skriva ner. Känns riktigt kul. Sov dåligt i natt. Hade tänkt att gå och träna tidigt i morse, men det dröjde till långt in på eftermiddagen innan jag kom iväg. Och jag var iinte särskilt motiverad, men jag manglade mig igenom mitt lilla pass med förvånandsvärt mycket kraft. Ska tillbaka på torsdag och upprepa bravaden. Sedan handlade jag mat, tog bussen hem, käkade mellis och en stund senare började jag fixa mat - strimlad biff wookad tillsammans med sockerärter och lök och en massa goa kryddor, flytande honung, ostronsås, soja och - min favorit: SESAMOLJA!!! Värsta goda smaken ju!

I morgon ska jag baka Vikväktarnas bananmuffins.

På torsdag kväll är det Poetry Slam vid Fridhemsplan som gäller. Kom gärna dit om du vill och kan! Kl 19.00, Biljardpalatset vid St Eriksgatan 52 (tror det är det numret).

Åsiktsmaskinen
Postat av: Bjarne Nordbö

Jag är grymt nyfiken på di bok.

2009-01-27 @ 22:03:36
Postat av: Sandra

Bjarne: Hej!!! Nu blir ännu mer taggad att faktiskt skriva klart min story. Jag lovar att återkomma med hur det går.

2009-01-28 @ 08:28:21
Postat av: Effell

Trevligt att få kika in i din blogg. :-) Jag ska återkomma med jämna mellanrum och hålla mig uppdaterad. Kram från Effell.

2009-01-28 @ 09:38:53
URL: http://effell.blogg.se/
Postat av: Svinto

Vad härligt att höra om ditt liv! Jag vill också träna! Ska kanske börja på friskis med Sara.

2009-01-29 @ 08:43:48
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

Vad snyggt med förändring av färg i bloggen!

2009-01-29 @ 08:44:10
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Louise

Hurra för dig också Sandra!! : ) Ser fram emot en uppföljning till vårt inspirerande möte! kram

2009-01-29 @ 23:11:27

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0