En skön och rolig dag!

Har fått en födelsedagspresent! Jag har fått biljetter till finalen av Vardagsrumskoncert med Peter och Frans! Tack så mycket Martins mamma och pappa! Men den överraskningen dök upp senare under dagen. Här är vad som hände timmarna innan:

Jag steg upp i god tid. Jag har nu papper på att jag har hälsan i full behållning och midjan inom en snäll gräns, inte inom en sträng gräns, men ingen behöver vara sträng mot min snälla midja. Sen provade jag läsesalen i biblioteket och läste några sidor geologi. Jag lärde mig hur forskare kom fram till hur ny jordskorpa bildas. JOrden är för resten som en stor magnet. Och då och då under årmiljonerna byter de magnetiska polerna plats, då pekar kompassnålens pil söderut istället. Det ni. Vidunderligt. Det handlar mycket om magnetism i min läsebok just nu alltså. Jag ska ta mig an inlämningsuppgifterna till det här kapitlet snarast. Har läst igenom dem, och de är lite kluriga, men jag ska göra mina sedvanliga efterforskningar så ska jag nog tillslut hitta svaren. Runt lunch åkte jag och Svinto-Sara till Södertörns högskola. Det var en trevlig tripp. Hade aldrig varit där och passade på att insupa lite atmosfär. Sen åkte vi tillbaka till Stockholmen och jag hoppade av vid T-centralen och åkte hemåt. Resten av dagen ägnade jag åt att reka inför på torsdag och på lördag. Middagar ska tillagas och dansgolv ska erövras.


Åsiktsmaskinen
Postat av: svintolödder

Hej honey



Jag kan inte sova.

Om några timmar

ses vi :oD

2009-04-01 @ 02:37:46
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Nybörjargeologen

Löddret: Ser fram emot det. Sitter här och sliter med kontinentalplattornas ve och varande.

2009-04-01 @ 11:57:00
Postat av: svintolödder

du är så duktig!!!

2009-04-03 @ 01:02:05
URL: http://svintosara.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0