Denna veckas äventyr

Bilderna i förra inlägget kommer från i  tisdags och onsdags när jag var med jobbet på jobbinternat på Strömsholm, en bit ifrån Eskilstuna.

På tisdagen fick vi en visning av slottet som var magnifikt men eftersom jag inte gillar monarkin så kändes det lite olustigt att gå omkring och lyssna på guidens hyllningar av alla kungar och drottningar som härjat på slottet. Sen hade vi lite konferens och sen avslutades dagen med en supergod middag. Och mitt rum var helt sagolikt. Skulle vilja lyfta det direkt från Tottska villan (så hette gästgivargården där vi bodde) och montera upp det i vår lägenhet. Har tagit massor av detaljbilder för att minnas allt ordentligt.

På onsdagen fick vi en visning av ridskolan. Den är enorm!!!! Klappade massor av hästar fast man tydligen inte fick. Skitregel tyckte jag. Sen hade vi lite konferens och så blev det lunch och det serverades fisk. Jag frågade husfrun om det var ben i fisken - för jag tycker det är lärrigt med sånt -och hon svarade att "ja, det är en i all fisck". Skitkärring tänkte jag och hon såg att jag mulnade till och så föröskte hon släta över det hela med att säga att det nog inte skulle vara så mycket ben i  fisken. Djävla sätt att försöka skämta när jag frågar en sån enkel sak. Man kan väl för fan säga rätt svar först och sen skämta? Jag blev faktiskt rätt sur. Måste man kunna ta skämt jämt? Nej, det måste man inte. Sen åkte vi hem.

Igår, torsdag, var jag på inspelningen av Oskyldigt dömd. Det är den där TV4-serien där ett par juridikstudenter tar upp gamla fall där någon kanske blivit oskyldigt dömd. Mikael Persbrandt och Helena af Sandberg är de stora stjärnorna i serien. Herr P såg jag inget av igår, men fru H skytadejag ett par gånger. Det är jobbigt att vara statist. Vi samlades redan klockan sju på morgonen och var klara klockan sex på kvällen. Det blir mycket väntan. Men väl under inspelning är det kul och nervöst. Man vil ju inte förstöra tagningen. Men allt gick bra. Men jag vet inte hur mycket jag kommer att synas. Kanske bara min arm eller nåt kommer med nånstans. Vi får se.

Idag, fredag, ska jag till Art of Make up School för att sitta modell för eleverna. Klockan tio ska jag vara där.

I morgon, lördag, är det kulturfestivalen.

Söndag är det pyssel och fika hos Jana.

Vecka 20:
Måndag kanske jag åker på sightseeing till Sigtuna.

Tisdag... har ett viktigt framtidsmöte inbokat.

Onsdag LEDIG. 

Torsdag jobba eventuellt halvdag

Fredag jobba hel- eller halv dag

Lördag FERRE HOS JENNIE!

Söndag Kanske kolla på uppvisning av afrikansk dans i Vanadisparken. Ett par kollegor på jobbet är med.

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0