Borta med cybervinden

Djävla Internet. Eller... djävla tangentbord. Eller, djävla fingrar som inte kan låta bli att trycka på knappar som raderar en massa jag har skrivit. Känns som att det går troll i det för mig just nu. Igår skrev jag om samma mail tre gånger för att jag råkat trycka på någ DJÄVLA knapp på min hightech-mus som gjorde att datorn uppfattade det som att NU SKA VI GÅ EN SIDA BAKÅT HÄR I FUCKING-INTERNET-LAND, vilket får min text att helt upplösas. Tiilsut fick jag iallafall iväg mailet till rara SvintoSara, men det var på det berömda håret. Blä. Och så nu, idag, jaha, vad händer, jag sitter och filar lite lagom pretentiöst på ett blogg-inlägg till mina allra käraste och trogna blogg-fans, och så plötsligt, TJONG så tryckerjag på fel knapp och BLIPP så försvinner min kreation. Så, here we go again...

Jag har gått långt idag. Hela 9360 steg står det på min fina stegräknare - eller PEDOMEEEEETER - som jag fått från Korpen. Vi har gått med i en stegräknartävling på jobbet. Och jag älskar ju att vara ute och gå - fast inte uppe i Norrland om det finns risk för att möta björnar - så den här tävlingen kommer att passa mig utmärkt. Jag kom iväg vid tiotiden i morse och gick till Karlbergs slott. Sen tog jag pendeln tillbaka hem igen. Satte mig på ett café och tog en suveränt god och lika suveränt kladdig tonfiskgeggamacka. Tog därefter en kaffe latte-2-go och spatserade hem genom stan.

Vad har ni gjort idag och vad tycker ni om Internet?

Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara

Vilken tur att mailet kom iväg till slut :o) Usch jag hatar när det blir sådär, särskilt om man hunnit komma en bit...

Idag har jag läst i Liza Marklunds bok "Det finns en särskild plats i himlen för kvinnor som inte hjälper varandra". Rätt bra. Annars har vi fikat på balkongen och lekt med marsvinen :o)

Internet kom 1989 enligt nåns fakta. Tänk vad underligt att vi innan dess "bara" ringde nån om vi ville det. Internet innan det kom, måste ha varit väldigt svårt att föreställa sig. Nu känns det mest som om det är dåligt, fyllt med skräp och tidsödande. Men det är klart att det finns bra sidor också... bara det att det är himal svårt att se dessa sidor. Särskilt som man just suttit och spelat dataspel i fyra timmar och tycker att man är dålig som inte kan slita sig. Nu ska jag slita mig iaf.

Kram på dig!

2008-04-21 @ 00:13:22
URL: http://www.svintosara.blogg.se
Postat av: svinto

jag tar inget ansvar för alla språkliga fel och konstiga meningsbyggnader (Meningar som byggnader). Jag är jättetrött.

2008-04-21 @ 00:14:43
Postat av: Sandra Lang

svinto: Ha ha... Meningsbyggnader... Tack för din Internet-reflektion. =)

2008-04-21 @ 14:19:29
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0