Jag står i motrörelsens led. Gör du?

http://www.metro.se/se/article/2008/04/18/10/4050-57/index.xml

Åsiktsmaskinen
Postat av: Sara

Lätt! :oD Den där artikeln gjorde min dag alltså :o)

2008-04-21 @ 12:50:34
Postat av: Sandra Lang

Sara: Jag tror at folk tror att de måste gilla den här typen av jargong som beskrivs i kolumnen. Jag tror inte att folk fattar att man inte behöver gå på så hårt, man behöver inte säga något alls, man kan låta sina illasinnade kommantarer vila inuti, i tystnaden. För det är klart att man har åsikter, och man gillar inte en del människor, eller vad de gör och står för, men man behöver inte alltid gläfsa ur sig dem jämt och överallt. Man mår rätt bra av att visa andra människor ödmjukhet och respekt. Dessutom finns det så oändligt mycket annat att prata om, än att såra, hata och nedvärdera någon.

2008-04-21 @ 14:14:53
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: Svinto

Mobbing av någon kan aldrig vara till nåt gott. Inte ens att mobba mobbarna (typ Schulman och diverse andra...)

Läste om några tjejer som skrev bloggar och som ansågs ytliga och hemska, då var det helt ok att gå på och mobba dem... det finns ju annat man kan göra om man inte håller med deras attityd!!! T.ex. starta en egen blogg som handlar om annat som att mobbing är fel t.ex. :oD

2008-04-21 @ 21:29:59

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0