Låt mig få gå på pendeltåget nästa gång, snälla Hammarby-supportrar

Måndag
Lösnaglar. Snyggt men onödigt men snyggt. Så skulle jag kunna fortsätta i all eveighet. Hur som helst så åkte mina pådyvlade franska tippar av idag. På salongen fick jag mina egna lackade i läckert djuprött istället. Typiskt Sandrianskt skulle experterna säga. Salongen ligger vid Mariatorget. Solen lyste vårfint när jag lämnade salongen vid sextiden ikväll. Jag promenerade bort till Södra Station för att ta pendeln. När jag närmade mig stationen såg jag ungefär fem polisbussar. Va fan tänkte jag. Vad har hänt nu? Men inget uppenbart verkade ha hänt och jag kunde enkelt ta mig in i stationen och genom spärrarna. Vid spärrarna stod ett gäng poliser. Men ingen hindrade mig från att ta mig ner till min perrong. Men då märkte jag vad som var på gång. En stor hög människor stod och ropade HAMMARBY HAMMARBY HAMMARBY HAMMARBY. Åh nej, tänkte jag. Sen bara fylldes hela perrongen av HAMMARBY-HAMMARBY-HAMMARBY-HAMMARBY-människor. De var så många att jag inte kom fram till MITT pendeltåg när det väl kom till stationen. Det var så fullt av folk. Så jag fick helt enkelt försöka ta mig upp på gatuplan igen. Det var lite svårt för det bara vällde ner en flod av Hammary-fans. Ja, jag brukar ju vara motströms och här blev det djävulskt påtagligt. Men upp och ut kom jag och sen blev det ett tråcklande med tunnelbanor och byten men tillslut varjag iallafall hemma igen.

Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara

Vilket äventyr! :o/ Jag ahr också varit med om liknande men då i Kungsträdgården. Öl över hela perrongen och nån som slängt rökbomb... Inte såå skoj... Man kommer ju inte därifrån lätt heller... Hoppas du inte fått några men :oD Lät som du hade trevligt innan iaf! See you on friday!

2008-04-14 @ 23:15:03
URL: http://www.svintosara.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

SvintoSara: Ja, det kändes rätt snopet att jag inte kom med tåget. Jag tänkte inte så långt att jag skulle behöva jobba mig igenom den där folkmassan för att komma till tåget, men så blev det och jag hann helt enkelt inte fram innan dörrarna stängdes och tåget rullade iväg igen.

2008-04-15 @ 08:35:35
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: Kallemange

Människan blir anarkist när han sätter på sig en halsduk och till synes normala män blir psykopater när de sen anländer till läktaren. Är vansinnigt trött på den s k fotbollskulturen och daltandet med dess storhet. Var själv på råsunda och kan inte det minsta förstå engagemanget, det finns inget ögonbrynshöjande i allsvensk fotboll. Kul att du vara på topp -12, dina rivaler måste ha haft ett jävla material eller tumme med juryn?

2008-04-16 @ 13:59:58
Postat av: Sandra Lang

Kallemange: Jag är inget särskilt sportfan, jag älskar tävlingar, men där på perrongen blev att lite överdoserat, och tillslut blev det för trångt... folk får hejja så mycket de vill i klunga för sitt lag, men en perrong är en perrong och ingen förfest-kvart för tusentals supportrar.

Materialet de andra Slammade med var rätt bra, men det var främst erfarenhet de hade mer än jag.

2008-04-16 @ 16:25:31
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0