Min värdefulla FRItid

Det finns ingen hejd på hur många fria minuter som allehanda mobiltelefonioperatörer slänger efter mig. Jag tar inte emot en enda. Jag har redan alla fria minuter jag behöver i mitt liv, nämligen. Jag hävdar, med blicken envist riktad uppåt mot universums mysterier, atta alla minuter i mitt liv är fria.


GRATIS däremot, GRATIS minuter att prata i telefon på, det skulle jag tacka och ta emot en hel drös av om någon erbjöd mig det.

Jag vill härmed uppmana samtliga snygghäxor och gentlemän out there att använda ordet GRATIS när betydelsen gratis avses och ordet FRI när innebörden fri avses.

Min FRItid är exempelvis inte GRATIS tid. Min FRItid är förbannat värdefull.


Åsiktsmaskinen
Postat av: Linnea

Bra skrivet!! Och tänkvärt...det var dagens tänkvärdhet! =)

2008-04-24 @ 11:09:34
URL: http://llowejko.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0