Den papperslösa Poetry Slam-omgången

God morgon. Var på Poetry Slam i Hjorthagen igår och det gick bra. Det var kul. Kändes bra att få läsa just de texter jag läste. Det är ett suveränt tillfälle att få läsa upp sina egna tankar om saker och ting. Men jag har en del utmaningar att hugga tag i. Ska verkligen försöka att lära mig mina texter utantill så att jag inte behöver stå uppe på Poetry Slam-scenen med ögonen fastnaglade i pappret. Ikväll ska jag klippa mig, packa lite och fundera över vad jag kan göra bättre i mitt framträdande. På onsdag sticker jag till Rinkeby Poetry Slam och försöker igen.

Åsiktsmaskinen
Postat av: Tobbe

Känner också att jag vill lära mig texterna utantill. Å andra sidan kan det vara skönt att ha pappret framför sig, om det är så att man plötsligt bara glömmer bort sig.

Missade Hjorthagen igår. Blir lite tajt att hinna med poesin efter jobbet ibland. Jag slutar förvisso tidigt, men har som vana att ta ut min sömn under eftermiddagen/kvällen.

2008-02-26 @ 22:47:43
URL: http://www.aberatism.com
Postat av: lollo

sen jag började köra utan papper känner jag mig friare och om man kommer bort sig är publiken mer förlåtande ... ingen vet ju hur det ska vara ... man får helt enkelt svamla på tills man hittar rätt igen ;=) ett bra sätt att öva är att läsa dikterna högt medans man är ute och går eller cyklar eller rör på sig över huvudtaget ... heja på!

2008-02-27 @ 02:42:41
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

Tobbe: Men då har vi ett gemensamt mål, att stå på scenen utan papper. Det kommer att bli grymt bra! Hoppas att du känner dig taggad, för det börjar jag att göra. Jag är imponerad av de andra som Slam-tävlar och vet att jag kan bli minst lika bra som dom, bara jag övar, så det känns egentligen inte så oöverstigligt, eftersom det enda som krävs är att jag tar mig tid och inte tröttnar. Som allt annat. Tålamod lönar sig.

lollo: Ja, jag gissar att det är så det kommer att kännas, och det är underbart att tänka på att det, när den första ångesten över att man inte har papper med sig lagt sig, kommer att kännas friare. Så nu ska jag öva och jag ska göra det ute i våren, ute i naturen, där jag får energi och mår bra, precis som du tipsar om. Blev jätteglad för dina tips! =) Tack!

2008-02-27 @ 12:36:11
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0