Mot ett roligt liv

Sitter här och tuggar på min bettskena och kan inte sova. Är fortfarande uppe i varv efter kvällens diktuppläsning på STHLM Poetry Slam i Hjorthgen. Det var kul och nervöst, men jag gjorde det iallafall. Jag klev upp på scenen och framförde, oavsett allt annat så var jag där och fick fram alla orden i mina två texter. Det var målet för kvällen. Nu siktar jag på en ny omgång i Rinkeby på onsdag.

Över till något helt annat. Jag önskar ibland att jag kunde vara sval och moget långsiktigt ansvarstagande. Önskar ibland att mina känslor inte tog över, det kunde väl räcka med att de höll sig på sin kant och inte tog över min hjärna. Jag är lite för impulsiv ibland. Låter mig styras av mina känslor, av stundens ingivelse. Följderna blir ibland ganska jobbiga. Det är då jag önskar att jag hade lite mer av det där slicked smarta draget i mig, som gör att jag charmangt svalt glider undan från alla lockelser och står där ren och vit och stadig på andra sidan frestelsen med sans och pengar i behåll. Men tyvärr, jag är lite mer den där skitiga, puckade sorten som gör djävligt idiotiska drag i livet ibland, med djävligt trista skuldkänslor som ett brev på posten som följd. Hello, wake up and smell the coffee... Ja, usch... jag är så dum så dum, men jag får lov att ta konsekvenserna av mitt handlande, och det är jag fan stolt över. Jag är inte fröken perfekt, men vem fan är det? Jag kan bara försöka vara jag, hur dum i huvudet jag än känner mig. Jag brottas just nu med ganska mycket skuldkänslor, men jag orkar inte med att mäta mig med någon annan. Jag orkar inte med att titta på dom som alltid har glorian välputsad perfekt på plats ovanför huvudet. Jag trodde att jag var en av er, men jag hade fel. Men ibland måste man välja väg, och jag väljer att steg för steg försöka ta vägen bort från skuldkänslorna ändå. Det blir lite roligare i livet då. =) Kram på er!

Åsiktsmaskinen
Postat av: Tobbe

Ja, hur kul vore livet om allt var lätt och bara flöt på? Egentligen?
:)

De missar vi gjort har ändå format oss till de vi är.

Mer slam åt folket! :)

2008-02-13 @ 00:19:22
URL: http://www.aberatism.com

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0