Fredsflagg och Jolly Roger

Skrev det här i ett meddelande till en skrivarvän på Poeter.se. Jag tar mig friheten att publicera det här på bloggen också. Som det stora ego jag är:

Jag är så på vippen så ofta, kantrar ibland, vattnet väller in och jag tror jag ska dö, men det finns fina tankar, mjuka, vänliga händer och mer tid, som hjälper mig upp igen, och havet är oändligt, otäckt, vackert, spännande. Och det finns flottar med medmänniskor överallt. Jag vinkar till dem med min vita fredsflagg just nu. Nånstans nära hjärtat ligger Jolly Roger fint ihopvikt och väntar på sin tur. Nånstans vid horisonten ligger tusen nya stormar och väntar, men jag tar dem, när de kommer. För jag vågar sträcka ut handen mot räddningsbåtarna numera.

Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara talar med egen stämma

vad är Jolly Roger nu då, jag vet att jag hört det förut... jag tänker att det är lucky lukes häst, men då kanske jag gör bort mig grundligt... :o/

2008-01-28 @ 19:43:55
Postat av: Sandra

SvintoSara talar med egen stämma: Ärligt talat så fck jag också slå upp det, jag ville ha med namnet men hade glömt vad den kallades, men det är namnet på piratflaggan.

2008-01-28 @ 20:33:40

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0