Tjenare Bodil!



Bodil Malmsten. Jag såg en repris av programmet Videokväll med Luuk igår. Och tro det eller ej, men jag liksom upptäckte Bodil Malmsten då. Jag är fan pinsamt obevandrad inom litteraturen. Jag kallar mig läsglad, men ärligt talat, jag har MYCKET kvar. Fast i och för sig... Jag har ju livet på mig. Jag SKA läsa de där klassikerna, och de där coola generationsromanerna, och resten, jag tar dem som de kommer, när de kommer till mig. Lite slött kanske, men det kännshelt okej för mig. Vi får väl se vad jag läser härnäst. Det lovar jag att rapportera här. Fast mina blogg-löften kanske är hemliga löften om nåt helt annat, ty sån är ju bloggärgarens rättighet, att äga rätten till bollen under hela matchen. Kanske blir det självmål, kanske blir det... själ-mål - vad nu det är - kanske blir det en timmes pausvila, låter inte det skönt? Med Bodillan Malsteeen som paus-sagoberätterska. För det var ju där allt började i det här sympatiska eminenta blogginlägget. Jag kom in nånstans i början av programmet och fascinerades av denna kvinna. Hon verkar skön på nåt sätt. Som sagt, jag upptäckte henne då, igår. Ursäkta alla som har läst, sett och hört talas om henne sen urminnes tider. Jag visste typ bara om att hon fanns. Hade möjligtvis kunnat gissa vem hon var om jag sett henne på bild. Inget mer. Igår pratade hon så himla skönt öppenhjärtligt med Kristian Luuk. Ska defintivt spana in hennes verk.

Nu är det fredag kväll. Vad gör man på fredagskvällar om man är en Sandra i sina bästa år med två drinkar innanför västen och en hemmakväll framför sig? Jo, man kollar på TJENARE KUNGEN på sin laptop medans ens sambo kollar på fotboll på TV. Jag skulle kunna kolla på TJENARE KUNGEN om och om igen. Har iallafall inte tröttnat ännu. Vad betyder det? Att jag är omogen? Att jag gillar punk? Äh, fan, det betyder väl att jag gillar de där brudarna som gör sin egen sköna grej. Hejja!!!

Så, det var väl det jag ville säga ikväll. Bodil Malmsten och Tjenare kungen. Tjenare!!!

Åsiktsmaskinen
Postat av: sara

låter som en härlig kväll. själv har jag svårt för bodil (jag har lätt för att ha svårt för författare). men förstår hennes styrka på nåt vis... eller nåt. idag ska jag spela kort och titta på fotboll, har blåsor över hela föterna så det blir inte så mycket promenerande idag

2008-06-14 @ 09:41:04

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0