Vanliga jag dan före dan

Jag längtar till Dublin och till Edinburgh! Äntligen ska jag få komma dit! Nu börjar jag inse att jag kommer att få semester det här året. Konstigt nog har jag förträngt att jag kan få lämna mitt jobb och bara ägna mig åt sol, sommar och bad. Min semester börjar den 14 juli. Inte så långt kvar. Tidigare år har jag räknat dagarna fram till min semester och tyct att de sista veckorna släpat sig fram tills jag fått gå på grönbete. I år är det minst sagt annorlunda. Nu känner jag mig mer värd semestern än någonsin.

Igår skrev jag om att se sanningen i vitögat. Det var en bedrift må jag säga. Och jag är stolt över att jag tog mod till mig att göra det. Efter det hade jag en hel del att tänka på. Jag tittade på den där sanningen och försökte att inte blunda så långa stunder. Och nu har jag tagit ett beslut och det är att jag minsann ska låta sanningen traska bredvid mig, även om han är rätt jobbig att tas med vissa gånger. Nästa vecka kommer det beslutet få en ganska konkret följd. Det låter kanske väldigt dramatiskt när jag lägger fram det så här lite lagomt flummigt, men riktigt så spännande är det inte. Det är en grej jag ska göra bara, som jag tror och hoppas kan få bra följder för mig och min karriär. =)

Idag var jag och Martin och handlade midsommarmat. Det gjorde alla andra också. Jag har aldrig kännt mig så vanlig som när jag stod och grävde i färskoptatis-lådan. Jag tänkte hela tiden att "va fan varför gör jag det här?". Men ändå så handlade vi såklart typ fyra-fem sorters sill, gräslöken, laxen, köttbullarna, korvarna, potatisgratängen, äggen (för att göra ägghalvor), gräddfilen och det grekiska lantbrödet och lita annat smått och gott.

Jag är världens vanligaste Sandra från och med nu och

Åsiktsmaskinen
Postat av: Sara

du kan aldrig bli vanlig! :o)



____________

Det är ingen tidsförskutning i La France för det ligger typ nedanför Sverige inte åt nån sida... Det finns ett St. Christophers i Edinburgh...



1. Vad var det bästa med idag?

Att jag började skriva tidigt och att jag är på gott humör



2. Vad åt du till frukost?

Gratisfrukosten nere i baren: kaffe, juice, baguette med aprikosmarmelad. och en snus :o)



3. När gick du upp?

klockan 8 cirkus (heeelt otroligt, skulle aldrig hända hemma!)



4. Vad var det första du gjorde när du lämnade hostelet (konstig böjning...) idag?

Har inte hunnit lämna det än, men ska ta metron till Montmartre senare



5. Vad gjorde du strax innan du började läsa mitt inlägg?

Jag satt och skrev

2008-06-20 @ 09:41:38

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0