Det var nice igår!

Nu har jag ändrat stilmall igen. Tycker sånt är kul. Och nu har jag valt en som känns vårlig. Sitter här hemma framför datorn. Fick panik-ont i magen och huvudet efter lunch så jag blev tvungen att sticka hem. Det känns så tråkigt att behöva gå från jobbet den här veckan också. Men jag mår bättre nu, så nån nytta var det ju att jag gick hem.

Igår var jag på Southside pub tillsammans med Sara och Malin. Jag hade sett fram mot text-bytar-avdelningen, men det var inte så många som ville läsa nån annans text, men jag tycker att sånt är en cool utmaning, och om man har lämnat in en text borde man väl vara lite sugen på att prova att läsa upp nån annans text också, tycker jag. Men, jag läste hur som helst en helt okänd text och jag var så nervös att jag började darra så att jag inte kunde hålla i pappret, så en av arrangörerna (som har ett så långt nickname at jag alltid glömmer det) fick hålla i pappret medan jag läste klart. Lite pinsamt, men det var också kul att få utmana sig så på det viset. Vet inte vem som skrivit texten men jag hoppas att hon eller han tyckte att jag tolkade texten på ett värdigt sätt.

Sen tog jag mig i kragen och läste en text på öppen scen. Jag fixade det med viss tvekan utan papper. Men det var en skön känsla efteråt. Och den här gången fick jag läsa först av alla som anmält sig på öppen scen. Jag har ju de senaste gångerna på Poetry Slam dragit ett högt turnummer och fått vänta länge på min tur. Men igår kväll slapp jag det. Jag ångrar bara en sak och det var att jag inte läste fler dikter. Jag hade fem minuter på mig, och jag hade övat in fler dikter utantill, men jag tänkte faktiskt inte så långt när jag stod där framför alla människor. Jag fixade en dikt och det var ju mitt mål, så sen gick jag och satte mig och drack upp resten av ölen. Det var nice! =)

Åsiktsmaskinen
Postat av: SvintoSara

Du var skitbra! Du får ta fler dikter nästa gång! (Såklart!)

Jag fattade inte att du var nervös när du läste den där dikten som var nån annans, trode bara att pappret var vikt så att du inte såg. Du var iaf skitbra. Fattar inte hur du kunde läsa en okänd text sådär bra utan att ha sett den förut! Jag kan inte ens läsa en tidningsartikel högt hemma utan att staka mig!

2008-03-04 @ 23:33:43
Postat av: Sandra Lang

Sara: Tusen tack! Jag längtar till nästa gång. Jag är så glad att de där killarna arrangerar poesikvällarna på Southside, det är ett grymt coolt engagemang som de har.

2008-03-05 @ 11:36:11
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Ja verkligen, kul att de har lite annorlunda form på det hela också. Som nybörjargrejen och allt!

2008-03-05 @ 14:37:17
Postat av: SvintoSara

vad skoj att du ville hänka den 25:e !!! Jag har en biljett till dig då, fråga Malin också om du vill. Jag har en biljett till henne också!

Kram

2008-03-05 @ 17:01:59

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0