Jag kommer hem snart

Jag kommer hem snart
Jag tror det iallafall
Ja, att jag kommer hem snart.

Jag måste bara likna någon först
Det blir bättre då
Ja, om jag liknar någon

Lite grann
Innan
Innan jag kommer hem.


Så att jag kan
Vara hon
Berikad med mycket

Med livet
Med en gnutta extra
Liv

Nu åker vi bara
Allihop
Och fort går det.

Nästan lika fort som
Som det där som jag önskar mig
Norrsken

Det åker så fort över himlen
Och jag står kvar här nere på jorden
Vi står kvar

Här
Allihop.


Åsiktsmaskinen
Postat av: lollo

så vackert, så klokt. du fångar känslan av att behöva leva upp till något när man kommer till sin hemstad ... x

2008-04-04 @ 22:25:54
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

Tack! Jag skrev den här texten i mobilen på väg hem efter att ha varit på teater, och fått en massa inspiration. Jag blev klar med den i sista rulltrappan ut från tunnelbanan. Jag var helt inne i mitt skapande. Man blir matt efteråt, men det är ju där man vill vara. =)

2008-04-07 @ 11:46:15
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0