Poetry Slam final i Norrköping och hundra små segrar

Har börjat diska undan nu, men jag kom på att jag har två saker till på lilla hjärtat. Nämligen:

1. Den 30 mars är det final i Norrköpings Poetry Slam. Den ska jag minsann åka ner och spana in. Skönt att få en sån go känsla i magen av att tänka på min gamla hemstad. Det är inte varje dag det händer.
2. Jag ska göra en lista med hundra små segrar jag uppnått i mitt liv. Har fått idén av en kompis och jag fastnade driekt för den. Det är ju bara helt underbart att börja tänka på vad man faktiskt klarat av i sitt liv hittills. Det kan vara allt mellan himmel och jord, allt som känns som en liten liten seger. Och smaka bara på ordet: Seger! Mums! Sött! Så, jag ska återgå till diskandet men jag lovar, jag kommer att fundera ut ett par segrar under tiden. Fortsättning följer alltså. =)

Åsiktsmaskinen
Postat av: lollo

Angående 100 små och stora segrar har jag fått det ifrån Julia Camerons bok Vein of Gold. Att säga hej till någon man ser på stan som man halvkänner kan vara en seger. Varje gång man står på scen är också en seger ... Det finns också en övning där man ska börja från barnsben och lista varje separat kreativ grej man nånsin gjort. Kan vara allt från en födelsedagsteckning till att plantera om en blomma eller ett brev som man komponerat. Man måste ständigt påminna sig själv om allt bra man har gjort för att kunna fösa undan det som är dåligt!

2008-03-09 @ 14:42:30
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Loi ---> Den ska jag nog också göra!

2008-03-11 @ 20:16:13

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0