Ta ingen skit, gör ingen skit

Sitter och ser på kvällens Uppdrag granskning. Gravvård och griftefrid handlar det om. Inget jag har tänkt något vidare på tidigare. Ikväll tänker jag på det. I ett reportage kommer det fram att en kista medvetet trycks ner så att locket går sönder vid jordfästningen. Underligt. Jag kommer inte att börja dravla om människovärde och allt sånt, för det är givetvis grundläggande för ALLA varelser. Människovärdet är givetvis okränkbart. Så vad handlar det om? Jag vet inte riktigt... Det blir av någon anledning inte rätt... man väljer att göra fel... man vet... i magen vet man naturligtvis... men man väljer att göra fel... I ögonen släcks något när man väljer att kränka det okränkbara människovärdet... det syns när man tittar inuti... och det ska vara vackert där. Det är det största och viktigaste man har... sig själv. Låt det vara, tänker jag. Låt såna idéer vara om de far genom knoppen, snälla. Gör rätt, följ hjärtat. Ta ingen skit, gör ingen skit. Jag lovar, ni inspirerar en hel värld.

Åsiktsmaskinen

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0