En salig samling fina jobbminnen

Jag är stolt över en hel del av vad jag åstadkommit på jobbet. Jag har bara väldigt länge glömt bort och begravt soltheten under en massa oro, ångest och dåligt samvete över det där andra som jag inte lyckats lika bra med. Och nu när jag ska avveckla mig från jobbet och börja plugga så dyker som tur är den där stoltheten upp. Tack, inte en dag för tidigt! Förutom en del prylar och artiklar som jag kommer att ta med mig hem så har jag en hel del roliga, spännande och intressanta minnen från mina nio år som anställd. Här kommer några exempel:

Banketter på Karlbers slott
Fått en personlig guidetur på Karlbergs slott
Pridefestivalen
Ett par förbandsbesök om året
Middag en mörk januarikväll ute i en kåta i skogarna utanför Luleå
Träffat ryska flygspanare över en grillmiddag i Uppsala
Hittat på slogans och loggor till olika projekt
Åkt häst och vagn från Karlaplan ut till en julmiddag ute på en hästgård på Gärdet
Spela in Webb-TV
Träffa tre överbefälhavare
Prata och mingla med politker, journalister och försvarsmaktsfolk på olika tillställningar
Almedalsveckan
Guidetur på en u-båt
Gudietur på korvetten VISBY
Suttit i stridsvagnssimulator
Skjutit iväg en robot i en robotsimulator
Fått göra förbundets grattis-diplom till Vasaloppsvinnaren Oskar Swärd tre gånger
Kompetensutveckling i form av kurser t ex Poppius journalistgrundkurs
Stått på SACOs-studentmässa och provat styrketestet för folk som ska mönstra. Jag fick lägsta poäng.
Boka in och se ett föredrag med transan Claes Sschmidt/Sara Lund - hade ett par långa och intresanta telefonsamtal med honom inför föredraget
Lyssna på föredrag av Magnus Betnér - han var inbjuden till förbundet och pratade om försvarsfrågor inför ett hundratal officerare. Det var starkt gjort av honom tycker jag.
Lyssna på middags-föredrag med David Batra - på ett medlemstidnings-event
Intervjua den första muslimska kvinnan som gjort lumpen med slöja i Sverige


Ja, jag kommer nog att komma på flera fina minnen nu när det blöta ylletäcket av jobbiga känslor lättat. Återkommer hit då och fyller på listan.

HURRA!!!!


Åsiktsmaskinen
Postat av: Svinto. River.

Finns redan en sådan bok tyvärr... Fronta är att ställa fram alla varor längst fram i hyllan så att det ser fullt ut! Puss!

2009-08-04 @ 14:42:50
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto. River.

Du ser! Du/Vi borde göra fler sådana här listor över allt bra du/man gjort. GÖR varje dag. så det så

2009-08-04 @ 14:44:11
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto. River.

Måste bara berätta att jag nu skickat ut bröllopsinbjudningarna!



http://svintosara.blogg.se/2009/august/brollopsinbjudningar.html

2009-08-06 @ 01:43:31
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto. River.

'tack för alla länkar!!!*



länkar tillbaka



www.kurslitteratur.se

www.lycknis.se

2009-08-06 @ 03:16:59
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: lollo

skitbra att kunna se vad man har åstadkommit! att reflektera ... och vara stolt! nu är du redo för nya äventyr. kramar

2009-08-31 @ 01:10:33
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0