Magknip och taxi till akuten

Jobbiga tider... Fick magknip igår omkring kl sex på morgonen. Åkte iväg till jobbet och magknipen förvärrades. Det slutade med att jag efter ett par timmar ringde efter taxi och åkte hem och kräktes. En stund senare ringde jag 112 och fick prata med en sjuksköterska som rådde mig att ta taxi till akuten. Det gjorde jag, och just som jag klev innanför dörrarna till väntrummet så började smärtan att klinga av. Ganska kort därefter fick jag träffa doktorn som kände på magen och så blev det lite blodprover och kissprov. Proverna visade ingenting och jag tog bussen hem med en chokladkaka i handväskan och näsan i läxboken.

Ja, ja. Jag är glad att det inte var något allvarligt iallafall. Nu hämtar jag nya krafter och pluggar som en tok inför proven i nästa vecka. Känns som att det kommer att gå bra, fast jag känner mig lite vilse i terminologi-djungeln. Fattar inte hur läkarna och sjuksyrrorna kan hålla reda på allt.




Åsiktsmaskinen
Postat av: Malin

Ojojoj! Låter fruktansvärt, hoppas du mår bättre nu!!! Kram till dig från din svägerska i Stenkulla.

2009-11-23 @ 13:36:28
Postat av: Svinto

lycka till i norrlandet! det kommer nog gå suuuuper! du är så duktig!



kramar!

2009-11-24 @ 20:41:48
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

och hoppas magontet är borta för gott!

2009-11-24 @ 20:42:30
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: annalivet

Usch vad jobbigt med det magonda. Vad skönt att det försvann, och hoppas det aldrig kommer tillbaka. Kram

2009-12-01 @ 00:30:53
URL: http://annalivet.blogg.se/

Något du vill tillägga? Välkommen att lätta ditt hjärta!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0